wtorek, 1 września 2015

Tężnia solankowa - wycieczka

Tężnia solankowa Wieliczka

Z okazji rozpoczęcia roku szkolnego postanowiłam zabrać rodzinę na wycieczkę, kierunek niedawno otwarta tężnia solankowa w Wieliczce. Wybieraliśmy się już tam kilkukrotnie ale jakoś nigdy nie mogliśmy dojechać. Prawdę mówiąc przed wyjazdem kompletnie nie zapoznałam się z ich ofertą na stronie internetowej. Do tej pory jedyną tężnie, którą odwiedziłam była ta w Rabce, różnica między nimi jest powalająca.


Tężnia solankowa Wieliczka
Tężnia solankowa Wieliczka
Tężnia solankowa Wieliczka
Tężnia solankowa Wieliczka
W skrócie ogromny budynek z drewna ociekający słoną wodą, robi naprawdę niesamowite wrażenie. Widok z wieży nie jest co prawda powalający ale powiedzmy sobie szczerze akurat w tym przypadku nie chodzi o widoki. Gdybym wiedziała wcześniej, że to miejsce daje taki niesamowity chłód i orzeźwienie jeździłabym tam w każdy upalny dzień. Byliśmy tam tylko godzinę ale naładowałam sobie baterie na cały dzień. Córka biegała w kółko i chlapała się wodą, nie wiem czy to dozwolone, nikt nie zwrócił nam uwagi a ona miała z tego ogromną radochę. Oczywiście później cała była osolona, zresztą my też. Bardzo przyjemnie spędziliśmy czas. Na terenie tężni znajdują się ławeczki na których można przysiąść odpocząć, zjeść coś lub poczytać. jest ich stosunkowo mało ale możliwe, że jest to zabieg celowy gdyż zwiedzający siedzieli by tu całymi dniami. Tym bardziej, że miejscowi mają sporą zniżkę na bilet wstępu. Poza terenem tężni znajduje się plac zabaw dla dzieci i wspaniały park w którym również można pospacerować. Niesamowicie mi się tam spodobało także planuję tam jechać ponownie, najlepiej w jakiś słoneczny dzień. Przy okazji muszę odwiedzić w Wieliczce moją ulubioną cukiernię, która robi niesamowite torty. W Corze zawsze znajdę coś dla siebie i nigdy nie wyjdę z pustymi rękami.

Do napisania :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz