niedziela, 3 stycznia 2016

Idzie nowe

 W noworocznym nastroju znowu pojawiam się na blogu. Długo mnie nie było ale ten okres świąteczny chciałam poświęcić przede wszystkim rodzinie, odpoczynkowi, relaksowi. Spędziłam niesamowity czas w gronie rodziny, naładowałam akumulatory i z pełną parą wchodzę w Nowy Cudowny Rok. Wiem, że będzie wspaniały, pełen wyzwań, działania, aktywności, zmiany, rozwoju. Pewnie nie obędzie się bez trudności ale przecież w tym cały sęk i piękno. 
Przez ten okres mojego niebytu rozmyślałam o roku minionym, co mi dał, czego się nauczyłam, co zdobyłam a co straciłam. Nie mam zamiaru się na ten temat rozpisywać i mimo, że mam już wynotowaną listę postanowień i celów na nadchodzący rok, również nie będę jej zamieszczać.

Myślę, że z czasem na blogu pojawią się tematy i posty, które będą odzwierciedleniem tych postanowień oraz zapisem ich realizacji. Także zapraszam do czytania. 

Na początek chcę podzielić się z wami arkuszem, który będzie mi towarzyszył cały rok. 
Jest to narzędzie dzięki, któremu mam zamiar pełniej przeżyć ten rok, bardziej świadomie. 

Narzędzie jest banalne w swej prostocie ale już daje mi wiele radości i satysfakcji. Sprawia, że codziennie chcę usiąść na parę minut i pomyśleć, zastanowić się nad minionym dniem. Motywuje mnie też do tego, żeby ten następny był lepszy i bardziej wartościowy. Wymusza na mnie znalezienie w ciągu dnia choć jednego momentu wartego zapamiętania, tego najlepszego, najpiękniejszego, który warty jest zapisania. 

Arkusz styczniowy do pobrania znajduje się TUTAJ.

Będę wdzięczna za komentarze i opinie dotyczące samego pomysłu.

Niedzielny cytat dnia to: 

Znakomite wypowiedzi Warrena Buffeta
O zarabianiu: "Nigdy nie polegaj na pojedynczym dochodzie. Inwestuj w siebie z zamiarem stworzenia drugiego źródła, potem trzeciego, potem czwartego..."
O wydawaniu: "Jesli kupujesz rzeczy, których nie potrzebujesz, prędzej czy później będzieszmusiał sprzedać rzeczy, których potrzebujesz."
O oszczędzaniu: "Nie oszczędzaj tego, co zostanie po wszystkich wydatkach, lecz wydawaj, co zostanie po odłożeniu oszczędności."
O podejmowaniu ryzyka: "Nie sprawdzaj głębokości rzeki obiema nogami."
O inwestowaniu: "Nie wkładaj wszystkich jajek do jednego koszyka."
O przewidywaniu: "Szczerość to drogi dar. Nie oczekuj jej od tanich ludzi."




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz