piątek, 18 grudnia 2015

To, co po rozmowie kwalifikacyjej

O rozmowie kwalifikacyjnej napisano chyba już wszystko. Jak należy się do niej przygotować, w co ubrać, jakie pytania zadawać i jak odpowiadać na pytania. Są nawet skrypty z gotowymi pytaniami i odpowiedziami.
W tym wpisie chcę jednak poruszyć kwestię co zrobić po spotkaniu z przyszłym potencjalnym pracodawcą.

Po odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej warto jeszcze na świeżo usiąść, zastanowić się i wypisać wnioski, jakie nam się nasuwają. Można opowiedzieć sobie na następujące pytania:

Czy jestem zadowolony z rozmowy? Dlaczego?
O co zostałem zapytany? (Najlepiej wypisać sobie pytania)
Czy odpowiadałem adekwatnie do pytania?
Czy to były trudne pytania?
Czy przygotowałem się do tej rozmowy?
Czy byłem zdenerwowany? 
Czy byłem aktywnym rozmówcą?
Czy utrzymywałem kontakt wzrokowy?
Co mogłem zrobić lepiej?
Co mogłem dopowiedzieć?
Czy mówiłem płynnie?
Czy zadałem pytania (wcześniej przygotowane)?
Czy coś mnie zaskoczyło?
Czy popełniłem jakiś błąd, którego powinienem się wystrzegać w przyszłości?
Czego się nauczyłem po tej rozmowie?

Czy to czego się dowiedziałem o firmie spodobało mi się?
Czy odpowiada mi kultura panującą w tej firmie?
Czy potencjalny pracodawca/rekruter był kulturalny i rzeczowy?
Czy odpowiada mi to czego dowiedziałem się o moim przyszłym stanowisku pracy?
Czy nadal chcę pracować w tej firmie?

Odpowiedź na powyższe pytania na pewno pozwoli lepiej określić nasze szanse oraz powodzenie w procesie rekrutacyjnym i przygotować się na ewentualne kolejne rozmowy.

Warto postawić się na chwilę w roli pracodawcy. Zastanowić się jakie są jego obawy przed zatrudnieniem nas i jak możemy je rozwiać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz